20 november 2008 00:00
<p>Svar till "Telia nonchalerar stormskador", 18/11 och "Bryr sig Telia om sina kunder?", 19/11.</p><p><b>Jag beklagar att</b> Kicki S och Niklas inte fått ett positivt och korrekt bemötande hos vår kundtjänst, så ska det givetvis inte vara när man söker hjälp hos oss.</p><p>Telia har cirka 3 000 anmälda fel per dag och vi har som målsättning att laga fel inom tre helgfria arbetsdagar. I vissa fall kan felavhjälpningen ta ytterligare någon dag.</p><p>Vi ger våra kunder kostnadsfri service fram till första jack. För att kunder ska slippa betala för fel efter första jack upplyser vi om att man bör undersöka sin egen utrustning först innan vi tar emot en felanmälan och skickar ut en tekniker.</p><p>Vi vill att våra kunder ska kunna ställa höga krav på service. Vi tar därför till oss av era synpunkter.</p><p><b>Karin Nordlund,</b></p><p><b>Pressansvarig</b></p><p><b>TeliaSonera</b></p> Insändare: Telias kunder ska kunna ställa höga krav på service