Tråkigt att ni inte tänker på oss kunder

Varför tvinga oss kunder till något nytt som inte alla med rimliga medel kan utföra, menar insändarskribenten.

Att en ny generation i framtiden skulle ha andra krav än nu hur fakturor skall hanteras, ser jag som ett märkligt argument, menar insändarskribenten.

Att en ny generation i framtiden skulle ha andra krav än nu hur fakturor skall hanteras, ser jag som ett märkligt argument, menar insändarskribenten.

Foto: Victor Bomgren

Insändare2022-11-17 05:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Svar på "Tekniska verken: Våra nya system möjliggör framtida generationers krav" (12/11):

Tack för att ni bemöda er svara. Tyvärr blev erat svar lite märkligt. Det ni skriver stämmer inte för båda företagen, men svaret ses som om det kommer från er båda. Att kalla dubbla fakturor för ett "erbjudande" är ju ett hån. Speciellt då vi inte kan tacka nej till detta "erbjudande". Det innebär framför allt inte ökad kontroll över kostnaderna för oss kunder. Att ni försöker intala er att detta skulle vara en förbättring är högst anmärkningsvärt. 

Att en ny generation i framtiden skulle ha andra krav än nu hur fakturor skall hanteras, ser jag som ett märkligt argument för att införa försämringar för oss existerande kunder. 

I hela mitt liv har fakturor/räkningar haft samma syfte och hanterats på liknande sätt. Enkelt, smidigt och samma sätt att betala, då som nu. Okej, i dag kan man betala på några nya sätt, men alla som har svenskt bankkonto kan fortfarande betala som förr och som vi gör med andra räkningar. Så varför tvinga oss kunder till något nytt som inte alla med rimliga medel kan utföra. Tråkigt bara att ni inte tänker på oss kunder. Hoppas att ni inte glömmer bort att det faktiskt är vi kunder som betalar era löner.