Svar på nyhetsartikeln "Bixia slutar sälja kritiserat elavtal" (15/11):
Tack Corren för en tydlig artikel om Bixias Framtids-avtal som så många har hamnat i – ibland utan att veta hur dåligt det är med 12 månaders uppsägningstid och uruselt pris.
Nu kryper man till korset och urskuldar sig på ett dåligt sätt -- skäms. Jag tröttnade direkt när jag, som trogen Bixia-kund, läste avtalets sista rader (som tur vad) om uppsägningstid och sade upp det. Med ett års uppsägningstid från start.
Nu byter jag till annat bolag med betydligt snabbare kundtjänst. Men tro det den som vill. Bixia hävdar att på grund av hård belastning kan inte avtalet brytas förrän två veckor efter avtalets utgång. Jag förstår att man har många kunder, men är man inte intresserad av att veta varför en kund lämnar Bixia? Ingen fråga eller "välkommen tillbaka"!
Vilken skola har kundtjänst? Är man stor, så är man!