Svar på "Tekniska verken om separerade fakturor: Fördelarna kommer inte direkt – vi ber om tålamod" (9/11):
Jag har nu läst Jörgen Svärdhs svar på min insändare och har en del att undra över!
Han skriver bland annat att Tekniska verken har ett pågående systemskifte där de byter ut den gamla IT-miljön mot något modernare. Vidare skriver Jörgen S att de nya verktygen skall erbjuda fler och bättre tjänster till exempel appar och digitala möten av högsta klass! Är det bra för mig som kund? Skall det bli en app för varje gren i koncernen? En för fjärrvärme, en för sophämtning, en för el-handel och så vidare? Jag personligen vill inte ha fler appar än jag redan har i min mobil! Sedan nämner han också ”digitala möten av högsta klass”! Fortfarande jag som kund, har inget behov av digitala möten med Tekniska verken, jag är fullt nöjd med att kunna ringa växeln och bli kopplad till den jag behöver tala med!
Som avslutning säger Jörgen S att han är övertygad om att allt kommer att bli bra i slutänden. Enligt mitt tänkande bör Tekniska verkens ”övergripande digitaliseringsresa” ske i utvecklingsmiljö innan den släpps/releasas i stället för att utsätta oss kunder för systemerarnas/programmerarnas experiment!