Svar på "Tinnerbäcksbadet – en simhall för alla?" (15/9):
Vi beklagar att du upplever att simhallen inte uppfyller de behov du tar upp i din insändare. Tillgängligheten har varit en viktig del av planeringen av den nya simhallen. Vid planeringen av rehabbassängen samverkade kultur- och fritidsförvaltningen och social- och omsorgsförvaltningen. Tinnerbäcksbadet har varit igång i cirka ett halvår och vi är medvetna om att det finns delar som behöver förbättras och som upptäcks när det verkliga användandet sker. I det här fallet är det tydligt att ni upplever att vi inte kunnat svara upp mot ert behov. Utifrån inkomna synpunkter pågår nu en översyn av tillgängligheten.
Medley är kommunens driftoperatör och ansvarar för att hantera bokning av bassängen och den dagliga driften. Behöver man assistans i och ur vattnet måste detta bokas i förväg så att personalen kan planera.
Medley har två kontaktpersoner för de som använder bassängen. De har kunskap kring utrustningen och arbetar både vid badet och i receptionen. De ska ta emot förbättringsförslag och se till att föra det vidare till Linköpings kommun som ansvarar för utrustningen.
Omklädning för medföljande personal och/eller assistenter finns vid bassängen. Vi beklagar om du inte fått den informationen.
Vi hoppas verkligen att du kan tänka dig att komma tillbaka och använda bassängen framöver. Hör gärna av dig till Medley innan så vi kan ge rätt information, svara på frågor och synpunkter samt boka in eventuell assistans.