Kisa

22 mars 2009 00:00
KISA

Segern ska firas på nåt sätt

Segern ska firas på nåt sättSegern ska firas på nåt sätt
19 mars 2009 06:30
KISA

Länsstyrelsen sätter stopp för fortsatt avverkning

Länsstyrelsen sätter stopp för fortsatt avverkningLänsstyrelsen sätter stopp för fortsatt avverkning
18 mars 2009 00:00
KISA

Länsstyrelsen stoppar avverkning

Länsstyrelsen stoppar avverkningLänsstyrelsen stoppar avverkning
10 mars 2009 11:38
KISA

Skadad av vinkelslip

10 mars 2009 00:00
KISA

Skadad av vinkelslip

7 mars 2009 11:47
KISA

Markägare kan fällas för de fällda ekarna vid Berga

Markägare kan fällas för de fällda ekarna vid BergaMarkägare kan fällas för de fällda ekarna vid Berga
7 mars 2009 00:00
KISA

Markägare kan fällas för de fällda ekarna vid Berga

Markägare kan fällas för  de fällda ekarna vid BergaMarkägare kan fällas för  de fällda ekarna vid Berga
6 mars 2009 06:30
KISA

Värdefulla ekar jämnas med marken

Värdefulla ekar jämnas med markenVärdefulla ekar jämnas med marken
6 mars 2009 00:00
KISA

Värdefulla ekar jämnas med marken

Värdefulla ekar jämnas med markenVärdefulla ekar jämnas med marken
5 mars 2009 10:45
KISA

Svårt för nya svenskar att få bankkonto

5 mars 2009 00:00
KISA

Svårt för nya svenskar att få bankkonto

4 mars 2009 00:00
KISA

Här är krisen långt borta

Här är krisen långt bortaHär är krisen långt borta
3 mars 2009 19:41
KISA

Fällning av träd kan vara olaglig

3 mars 2009 00:00
KISA

Hotade sin son med kniv

3 mars 2009 00:00
KISA

Fällning av träd kan vara olaglig

1 mars 2009 17:05
KISA

Klirr i kassan för Tolvmannabacken

Klirr i kassan för TolvmannabackenKlirr i kassan för Tolvmannabacken
1 mars 2009 00:00
KISA

Uppåt för Tolvmannabacken

Uppåt för TolvmannabackenUppåt för Tolvmannabacken
25 februari 2009 00:00
<p><b>Kisa samhälle </b>förslummas av att genomfartstrafiken ökar och ökar år från år och trivsels faktorn sjunker i och med detta. Då försämras också möjligheterna för utveckling av handel, affärsliv, turism och industri.</p><p>Industrietableringen efterlyser rimliga kommunikationer och logistik. Kindasågens chef har påtalat vikten av att kunna planera för en framtida utveckling där riksvägen spelar en stor roll.</p><p>Ur en industri som Kindasågen kan avknoppning till nya företag ske. Nya företag och industrier har i alla städer och samhällen bildats runt förbifarter där det finns en utvecklingspotential. En sanning som upprepar sig överallt.</p><p>Får Kisa en ny pulsåder öster ut innebär detta utvecklingsmöjligheter. Är Kisa inte längre av intresse för att det saknas kommunikations möjligheter för tung trafik. Ska utvecklingen i Kisa stanna på grund av utebliven förbifart?</p><p>Det är snart 50 år sedan 34:ans byggstart och vi har hört samma argument ??Det blir kanske inom en tioårsperiod".</p><p>Nu har 34:an dessutom slagits samman med riksväg 23 mellan Helsingborg och Motala. Tung trafik från Europa, Skåne och Småland väljer 23:an före E:4:an, detta belastar genomfarten i Kisa väldigt hårt vilket är ohållbart i längden.</p><p>Nu har regeringen lovat skjuta till extra miljarder till ny och förbättrad infrastruktur. Dessa investeringar får kommunerna slåss om för att erövra.</p><p>Nu ser lågkonjunktur, varsel och arbetslöshet ut som den rätta tiden att snabbt komma igång med krävande väginvesteringar som kan bli en lycka för orter som Kisa.</p><p><b>Miljövän RA</b></p>

Insändare: Kisa samhälle tar stryk av genomfarten

Kisa samhälle tar stryk av genomfartenKisa samhälle tar stryk av genomfarten
24 februari 2009 00:00
<p><b>Efter att </b>ha läst artikeln i Corren, lördag, om krav på bälte och alkolås i skolskjutsarna blir jag lite undrande. Har inga funderingar om alkolås för det tror jag alla har, men det här med bälte gör mig lite fundersam.</p><p>Får mig att tänka på skillnaden mellan dina och mina barn. Jag förstår inte det här med skolskjutsar.</p><p>Jag kör buss på linjer som står med i Östgötatrafikens turlista. De linjerna kan alla åka med och är vad jag förstått inga särskilda skolturer, men vi har ju hundratals skolbarn med oss. Vi har oftast inga bälten.</p><p>Hur kan man i artikeln påstå att vissa företag kör skolbarnen till och från skolan när vi andra också gör det. Gör man skillnad på barnen?</p><p>Vi kör också på slingriga och hala vägar. Skolbarn åker med oss på 90-vägar från Kisa, Motala, Ljungsbro och många, många fler ställen.</p><p>Varför är inte barnen jag kör värda lika mycket som de som åker med fyra utvalda företag för skolskjuts?</p><p>Jag som chaufför känner mig lite mobbad ibland när jag möter bussar som skjutsar barn till skolan. De har ju alltid skylten blinkande med varning för barn på när de svänger in på hållplatsen. Varför har inte jag också en sådan skylt? Jag är ju också rädd att det skall hända något med barnen som åker med mig.</p><p>Har ni föräldrar aldrig funderat på det här?</p><p><b>Lisa-B</b></p>

Insändare: Ska inte alla skolbarn ha säkerhetsbälten?

Ska inte alla skolbarn ha säkerhetsbälten?Ska inte alla skolbarn ha säkerhetsbälten?
19 februari 2009 18:35
KISA

valö får egen folkmusikfestival

valö får egen folkmusikfestivalvalö får egen folkmusikfestival
Sida 302 av 389
Sida 302 av 389