Ni som följt det uppmärksammande ärendet kan historien. Mikaela Åhlin-Kottulinksy diskades och Mattias Andersson vann det andra heatet i Karlskoga i mitten av augusti.
I veckan ändrades det beslutet, efter att Svenska Bilsportförbundets disciplinnämnd friat teamet PWR Racing och gett segern tillbaka till Åhlin-Kottulinksy.
Men två team, Mattias Anderssons MA GP och West Coast Racing, skrev under fredagen under en överklagan till SBF:s juridiska kommitté, tillsammans med Greger Petersson, representant för Scandinavian Touringcarseries.
Och när den överklagan kan behandlas och eventuellt avgöras är det ingen som vet.
– Jag vet att den officiella överklagan landar hos förbundet på måndag, säger Mattias Andersson.
Överklagandet är givetvis en snackis vid Mantorp park när finalen i årets STCC ska avgöras under lördagen.
Vad som än händer är det inte säkert att medaljörerna som koras efter tävlingarna blir desamma som till slut fastställs.
– För mig handlar det rätt eller fel, det är absolut inget personligt, säger Mattias Andersson. Om man åkt med utrustning som inte är tillåten ska man bestraffas, svårare än så är det inte.
Det som påstås i det friande beslutet är bland annat att det påstås att tävlingsledaren ska ha delgivit fel person och dels anses reglementet ha varit svårtolkat.
– Jag är väldigt förvånad och hela historien känns mycket märklig. Jag förstår inte hur nämnden tänker. Att beslutet ändras på grund av ”felhanterad protest” för att inte Mikaela utan i stället hennes teamchef informerades först. Då känns det som om man gjort allt för att leta fel, säger Mattias Andersson.
Det var på grund av teknikaliteter och fel på avgassystemen med PWR-teamets bilar som Robert Dahlgren, Daniel Haglöf och Philip Morin diskades i det första loppet och segraren Mikaela Åhlin-Kottulinsky i det andra. Besluten överklagades och nu ges alltså förarna rätt.
Enligt Mattias Andersson har de oklara avgasreglerna nu ändrats – och enligt uppgift är det som inte var tillåtet då tillåtet nu.
– Jag har aldrig varit med om att ett resultat ändrats tillbaka efter en hel månad.
Det betyder också att STCC-tabellen räknas om inför helgens avslutning på Mantorp och att Robert Dahlgren toppar, sex poäng före tvåan Johan Kristoffersson. Med 74 poäng är Mattias Andersson, som vunnit ett race tidigare under säsongen, sjua i sammandraget.
Vid sidan om detta skulle förarna kvala. För Mattias Andersson slutade det med en fin sjätteplats innan kvalet avbröts av en otroligt kraftig regnskur med stormvindar. Därför ströks Q 2 vilket betyder att Matias startar från sjätte plats i heat 1 och när man vänder på de tio första i kvalet till heat 2 från plats fem.
Mattias son Viktor hade en ännu bättre fredag och var snabbast i kvalet till Formula STCC Nordic. Därför blir det pole position i båda heaten för hans del.