Följetongen om Darcy Wards möjligheter att få köra speedway eller inte blev under måndagen exakt ett halvår lång.
Ward fastnade i ett alkoholtest innan GP-tävlingen i Lettland den 16 augusti, stängdes av från tävlingen men fick åka några seriematcher i både Sverige och Polen innan han stängdes av innan nästa VM-deltävling.
Och sen dess har han inte fått något besked om och i så fall hur länge han kan bli avstängd.
"Besked på gång"
Den 30 januari, en fredag för drygt två veckor sen, hölls en hearing mellan Darcy Ward och hans advokter och det internationella förbundets juridiska kommitté.
I den gruppen finns en svensk advokat, Lars Nilsson från Stockholm.
Corren fick på måndagen en kort pratstund med honom, men han var tydlig med att han inte ville kommentera något om det speciella fallet.
– Ett besked är på gång. Att det tar drygt två veckor från en hearing till att beslutet blir offentligt är absolut inte ovanligt, snarare tvärtom. Jag skulle nästan säga att det är standard och ser inget konstigt i det. Det här är inget beslut man hasplar ut sig, det kräver noga övervägande och ska formuleras på ett sätt där det tydligt redogörs för varför man kommer fram till det aktuella beslutet
– Exakt vilket datum det kommer att meddelas kan jag inte säga.
Är beslutet i det här ärendet taget ännu?
– Nja, det är en pågående analys av ärendet just nu. Men jag säger som tidigare, ett besked kommer så snart det är klart och då ska det givetvis meddelas skyndsamt. Du ska nog inte räkna med att det tar en månad till, men jag kan inte säga vilket datum det blir offentligt.
"Inget självändamål"
Har du förståelse för att hela speedwayvärlden undrar vad som pågår, när en av sportens största stjärnor inte får besked om sin framtid?
– Varför det tagit tid kan jag inte bedöma, det kan bero på många omständigheter, som parternas argumentation, tidigare utredning och så vidare.
– Det finns givetvis inget självändamål att det drar ut på tiden, i den bästa av alla världar kan man givetvis döma ett ärende på en gång, men det här är ärenden som man måste penetrera och analysera ordentligt och komma fram till ett beslut som är legitimt. Samtidigt är det förstås tråkigt att de inblandade, och i det här fallet främst föraren, inte riktigt får klart för sig vad som gäller.