Parterna är överens om ett nytt treårsavtal, som sträcker sig över säsongen 2025. Daniel Davidsson har haft posten i Piraterna tre år nu 2020-2022 där klubben varit bottenlag alla år, men där ekonomin sanerats och det sakta byggts ett nytt lag från grunden.
Nu blir det ytterligare tre år och ett fortsatt långsiktigt arbete.
– Jag trivs skitbra, det är varierande och roligt även om det också har varit tungt emellanåt, säger Davidsson om den snabba kontraktsförlängningen.
Är någon ny treårsplan redan satt?
– Ingen detaljerad plan, men vi ska fortsätta på den inslagna vägen. Vi ska ha fötterna på jorden, hålla i plånboken och bygga stabilt. Ungdomsverksamheten måste upp också, säger lagledaren.
Vad behövs?
– Mer folk inom alla områden. Fler som jobbar med det sportsliga, marknadsbiten och ungdomsverksamheten. Det är få människor i klubben som har många roller. Vi går väldigt hårt på få personer och det tär allmänt, menar Daniel Davidsson.
Efter att SM-slutspelet missades i och med storförlusten med 29-60 mot Dackarna i Målilla på tisdagen var det för både Davidsson och klubben högsta prioritet att förlänga med honom själv. För att sedan efter det bygga nästa års elitserielag.
Första pusselbiten är nu lagd av styrelsen som är Davidssons så att säga chef.
– Det här var precis vad vi ville, det var vår plan. Vi är fulla av beundran för det jobb som Daniel har gjort. Nöjda efter förutsättningarna han getts. Han har ett fantastiskt kontaktnät, säger Piraternas styrelseledamot Magnus Jorheden.
Publiksnittet var 1 113 på de sju hemmamatcherna i ligan i år och det är en dubbling av 2021 års publik, men samtidigt önskar Piraterna få tillbaka gamla tiders siffror.
– Om man ska vara nöjd? Beror på vilka glasögon man har på sig, menar Daniel Davidsson.
Hur är det med ekonomin i år?
– Vi kommer att gå plus minus noll och har mellan 400 000 och 500 000 kronor i kassan. Vi betalar alla räkningar vi får, säger Magnus Jorheden.
När det gäller nästa års förartrupp har Piraterna redan inlett diskussioner med de som klubben vill ha kvar. Förare som Milik, Fajfer och Pawlicki, och Seifert-Salk som är en lagspelare. Plus Jamrog.
Ingen av årets förare är avförd, men ingen är heller klar.
På svensksidan är målet att värva in en ny etablerad svensk som inte kört i laget i år. Thomas H Jonasson är aktuell, liksom Rasmus Broberg och Jonathan Ejnermark.