Det är mycket som är nytt i Piraterna. Nya förare, ny lagledning, ny styrelse.
Men, framförallt, ny serie.
Elitserien, som rankas som en av världens bästa, är utbytt mot allsvenskan.
Och här har nya lagledarduon Fredrik Staaf och Jerry Bengtsson tillsammans med nya styrelsen bestämt sig för en tydlig inriktning.
Att laget så långt det är möjligt ska bestå av svenska förare.
– Så länge det finns möjlighet kommer vi att köra matcherna med sju svenska förare. Sen vet alla i den här sporten att det kommer ske saker under resans gång som hindrar oss från det, men då har vi bra backup i våra utländska killar, säger Staaf.
Han säger att de redan nu har hela laguppställningen till premiären hemma mot Nässjö klart för sig.
– De fem första platserna känns rätt givna, sen kommer fyra förare att slåss om de två reservplatserna.
Att man väljer att satsa svenskt har flera orsaker.
– Vi i Piraterna får nytta av att våra förare åker i elitserien och för att göra det lättare för dem att få plats där måste de åka i allsvenskan och visa upp sig. Det blir svårt för elitserielagen att säga nej till förare som åker och tar 12-13 poäng i allsvenskan varje vecka. Och för de unga förarna är det en förutsättning för att utvecklas att de får köra matcher hos oss.
2017 blev ett tungt ekonomiskt fall för Piraterna med miljoner i röda siffror. Där har man också tagit ett omtag.
– Alla förare har fasta ersättningar så en match för Piraterna kostar, inklusive lagledning, 70 000 kronor. Varken mer eller mindre. Det gör det lättare för klubben att budgetera men även för förarna som vet vilken ersättning de har när de kommer hit.
Den sportsliga målsättningen för laget är också tydlig:
– Vi ska vinna allsvenskan.