– Jag hoppas det. Det kändes bra den här repan, men blev 11,1. Det är ganska långt ifrån målet.
En tiondel låter inte så mycket, men i de här sammanhangen är det, som Ranko säger, "en evighet".
– Jag har varit nere på 11,004. Det var nära, säger han och ler.
Bland alla knappt 200 bilar som kommer till start i helgens Mantorp Drag Revival är Rankos väldigt lätt att känna igen. Hans VW Bubbla lyser starkt orange, likt ingen annan i depån.
– Orange är min färg på nåt sätt, jag gillar den, säger han.
Att det blev just en "Bubbla" han skulle tävla i var också givet från början. Mer om det snart, men först berättar Ranko hur han själv såg på dragracing från första början.
– Första gångerna jag var på tävlingar tyckte jag att det såg meningslöst ut att bara åka 400 meter rakt fram. Vad var vitsen med det?
Efter att ha tävlat i både banracing och rally blev det ändå ett test i dragracing och han fastnade direkt. Nu har han tävlat i drygt tio år, de sista tre med bilen han sitter i nu.
– Vad som är tjusningen? Först och främst starten skulle jag säga. Kicken att få till den, accelerationen och adrenalinpåslaget som blir när man drar iväg och farten bara ökar och ökar.
Och "Bubbla" är det enda han vill köra.
– Det har alltid varit min favoritbil, ända sen jag var liten. Jag är uppvuxen i forna Jugoslavien och där hade pappa en sån när jag växte upp. Sen har det följt med, det är något speciellt med den bilen. Jag gillar formerna.
Karossen är köpt från England, men motorn har Ranko byggt själv, fordonsmekaniker som han är.
– Det blir som jag vill ha det då, säger han och ler.
Bilen väger blott 613 kilo och utvecklar cirka 250 hästkrafter. Toppfarten i den första repan på Mantorp var 201 km/h över mållinjen.
– Trots att det är en gammal och speciell kaross är den faktiskt ganska bra aerodynamiskt sett. Sen måste vi ha vinge bak som trycker ner bilen mot marken, annars skulle man flyga iväg när vi närmar oss toppfarten.
Varit nära att krascha?
– En gång. Jag fick ett kast men då är det bara att hålla i, att släppa av är inte att tänka på, det blir bara värre.
Det är snart dags för andra repan av tre den här dagen. Tiden ska knapras på, ner mot under 11 sekunder som sagt. Det kanske kan ge en chans att vinna klassen.
– Jag skulle säga att vi är tre som kan vinna klassen. Men tiden är egentligen viktigast, jag vill så gärna under min drömgräns.