– Helgen började med tester där vi märkte ganska snabbt att vi saknade fart på rakorna på den här extremt snabba banan där över 90 procent av varvet är full gas. Och det kom vi att lida för hela helgen.
Teamet bytte motor innan kvalet men felet var inte helt löst för det. Därav blev kvalet inte som Viktor hade tänkt sig utan räckte bara till en 15:e plats.
– Vi fortsatte att söka den saknade farten på rakorna genom att ändra inställningar mellan varje pass men vi löste aldrig riktigt felet, så jag fick kämpa i de tre racen med lite lägre fart rakt fram än mina konkurrenter.
Viktor startade första racet av tre från ruta 15 och efter en del krascher avgjordes loppet nästan helt under säkerhetsbil och med bara två varv i full fart.
– På de två varven körde jag om fyra bilar och slutade på en godkänd elfte plats med tanke på omständigheterna.
Andra racet blev lite mer racing. Viktor startade från ruta 13 och körde upp sig till sjunde plats.
– Det är säsongens bästa resultat och jag är nöjd med hur jag lyckades göra flera bra omkörningar.
Helgens tredje och sista race slutade med en tiondeplats, från en åttonde startruta.
– Jag tog mig tidigt upp till sjätte plats och hade bra kontakt med femman i racet efter halva loppet, men våra effektproblem blev ännu värre och i slutet var det svårt att försvara sig när jag tappade ännu mera fart på rakorna. Jag är ändå nöjd med mina resultat, utifrån förutsättningarna, i det 27 bilar stora startfältet.