– Räknar med är kanske fel ord, men det är vår målsättning och egentligen har vi ingen plan B just nu. Det bästa för honom är att stanna i serien och fajtas om mästerkapssegern.
Dino gjorde sin första säsong i serien i år, slutade på 13:e plats totalt i mästerskapet och blev trea bland fältets rookies. Efter en lite trög start fick han bättre fart på slutet, tog sin första pallplats i näst sista deltävlingen och var på väg mot en seger i säsongens sista heat när han blev rammad av en teamkollega och tvingades bryta.
– Det var hemskt surt. Jag var väldigt nervös när David Vidales startade bredvid för han hade gjort tokiga saker förut, och nu blev det en till.
Rickard Rydell jobbar nu intensivt för att få alla pusselbitar att falla på plats, inte minst de ekonomiska bitarna.
– Vi är i ett ganska bra läge trots allt, en tredjeplats som rookie är ett bra resultat och Dino är högt rankad bland förarna i serien. Teamet var inte riktigt med i starten av serien, men var bättre på slutet och då visade Dino att han har farten som krävs. Man måste komma ihåg att 17 förare i startfältet gjorde sin andra säsong, eller mer, i den här bilen. Utifrån det har Dino som rookie gjort det väldigt bra.
Platsen han har i Ferrari Driver Academy, som Dino tillhör, ger dock inte automatiskt en styrning i något av teamen i någon serie.
– En del hjälp ekonomiskt har vi, men det mesta handlar om utbildning och andra saker han får hjälp. Det andra får vi se till att fixa själva.