– Det här blir andra gången jag tävlar i Monaco, och jag tror att skillnaden mellan år ett och år två är större här än någon annanstans. Förra året handlade helt om att se och lära, vilket jag gjorde den hårda vägen med en krasch på träningen som man absolut inte har råd med. Det är den stora utmaningen i Monaco: vi får så otroligt lite körning, och man måste ligga precis på men aldrig över gränsen. Det är en svår balansgång, men förhoppningsvis kan man slappna av lite mer år två.
Stadsbanan i Monte Carlo bjuder på säsongens största utmaning, när det 37 bilar stora Formula Regional-fältet ska trängas om centimetrarna i det exklusiva furstendömet – där man för andra året i rad tar plats i supportprogrammet vid Monacos Grand Prix för Formel 1.
Med två segrar och två andraplatser från de första fyra racen har Linköpingskillen tagit plats överst i tabellen inför besöket på Rivieran, där han nu ska försöka balansera risk mot belöning mellan jetset-paradisets oförlåtande barriärer.
– Vi har haft en fantastisk start på säsongen, men vi måste vara realistiska och hålla förväntningarna under kontroll. Vi vet att Monza och Imola är två bra banor för oss, så det var viktigt att maximera de racen, men Monaco är något helt annat. Det är viktigt att fortsätta fokusera och komma ihåg att det här är en väldigt speciell helg.
Förra året fick Dino en hård introduktion med en krasch på träning och en rejäl startsmäll i det sista av helgens två race.