Mentorn Rickard Rydell, som också är motorexpert på Viasat, är imponerad över 16-åringens inledningen.
Men inte förvånad.
– Nej, inte alls. Och nu visade Dino, både för sig själv och för andra, att han tillhör toppen. Helgen var med beröm godkänd.
Efter tävlingen i Misano har Rydell pratat med Dinos ingenjör, och gått igenom detaljerna. En sak verkar extra glädjande.
– Det som känns som skönt är att han redan har farten. Sedan finns det saker att jobba på. Allt kan alltid bli ännu lite bättre.
Någon särskild detalj som blir extra viktig?
– Att få till kvalen ännu bättre. Startar du som sjua, som Dino gjorde i det första racet, så blir det betydligt svårare att nå de främsta placeringarna. Kan man istället starta som etta, tvåa, trea eller fyra är det en helt annan sak.
När Dino blev påkörd i det andra racet och chanslös rullade in som 19:e bil i mål så lyckades han ändå ladda om till kvällsloppet några timmar senare och knipa sin första pallplats.
– Såna saker behöver man lära sig och gå vidare ifrån. Dino har varit med om det tidigare i kartingen, och även om det inte är samma sak i racingbil, så sitter det mest mentalt.
Framöver blir det hektiskt schema, med race i Tyskland om tio dagar.
– Det är test eller race varje vecka i två månader framöver. Även om det är hälften så många bilar i den tyska serien så är toppen väldigt bra. Då flera ifrån den italienska kommer att köra där också, så blir startfältet kanske ännu lite tuffare än sist.