-- Ingenting är klart, men jag tror inte att det blir Mantorp. Jag skulle säga att Ring Knutstorp ligger bäst till, säger STCC:s presschef Sven Berggren.
Redan för några månader kunde Corren berätta att östgötabanan, enligt race director Sten Gunnarsson, var det hetaste alternativet för en jättefinal tillsammans med övriga nordiska länder. Men nu hävdar Berggren annorlunda.
-- För det första har redan Mantorp den svenska finalen i mitten av september och jag har svårt att tänka mig att man får en godbit till. Dessutom håller Knutstorp på att bredda och förbättra sin bana, säger han.
Nästan på dagen ett halvår återstår till STCC-premiären 2005 på just Knutstorp och ovanligt tidigt är mycket redan klart med bilar och förare i de olika stallen.
Så här ser det ut:
BMW: Årets mästare Rickard Göransson stannar ett år till i troligen samma bil. Thed Björk aktuell för att köra en trolig andrabil.
Volvo: Robert Dahlgren helt klar för en fortsättning, medan veteranen Jan "Flash" Nilsson tvekar. Kan bli ytterligare en Volvobil på startlinjen.
Honda: Jens Hellström och Tomas Engström klara.
Audi: Tommy Kristoffersson och Fredrik Ekblom har presenterats som förare, men den sistnämnde kan också hamna i tyska DTM-serien. Även här finns planer på en tredjebil, i så fall med en norsk förare.
Mercedes: Tobias Johansson och Jimmy Jacobsson klara.
Alfa Romeo: Linköpingskillen Mattias Andersson satsar vidare som ensamförare.
Peugoet: Johan Stureson ett hett namn.
Opel: Ingenting klart, mer än att det blir en eller två bilar. Norske Tommy Rustad aktuell.
MG: Niklas Karlsson har sagt att han ska köra.
-- Dessutom ryktas det om ett antal privatförare, men där är det inte lika klart än, säger Sven Berggren.