När Corren ska göra ett reportage inför Sko Uno Dragrace Festival väljer vi inte helt oväntat att intervjua samma person som vi gjort femtioelva gånger tidigare.
Varför?
Jo, för att det inte finns någon annan östgöte ens i närheten av samma kaliber.
Mikael Kågered är förresten inte bara Östergötlands kung inom världens snabbaste bilsport -- utan hela Sveriges.
Linköpingsbon har vunnit EM tre gånger i klassen Top Methanol Funny car och placerade sig femma under fjolårets debutår i värsta klassen av alla -- Top Fuel.
Han är fortfarande den enda i hela Europa som kör bägge de tyngsta klasserna.
-- Det är jätteskoj, men samtidigt otroligt jobbigt. Inte minst att orka ställa om mentalt mellan alla loppen, berättar Kågered. Därför är det här mitt sista år jag dubblerar.
Med fyra EM-deltävlingar kvar på schemat leder Mikael Methanol Funny car, och ligger fyra i Top Fuel.
Hans dröm är att vinna bägge klasserna på hemmabanan.
-- Det vore helt fantastiskt. En fruktansvärt svår uppgift, men inte omöjlig. Det gäller att ha en del flyt och att båda bilarna håller förstås. Får lita på mina 20 mekaniker.
Dansken Kim Reymond toppar poängställningen i Top Fuel -- fast Kågered har hastighetsrekordet.
Tidigare i somras nådde han den högsta farten någonsin av en bil i Europa.
491 km/t.
Ingen söndagstur precis.
Nu vill han vara den första i Europa med att spränga 500-gränsen.
-- Mantorp har byggt om sin bana och den är mycket bättre än någonsin. Tänk dig att slå drömgränsen på sin hemmabana. Det skulle man leva länge på.
Att höja sig ytterligare 9 km/h borde väl inte vara några problem när man ändå är uppe i den här ruggiga farten, kanske ni tänker.
Glöm sådana funderingar i så fall.
-- Det är trots allt ganska långt ifrån. Man måste ha 400--500 hästkrafter mer för att öka från 491 till 500 km/t. Att bränna mer bränsle. Det gäller att hitta exakt rätt i inställningarna på bilen.
Likheterna mellan hans fartvidunder är inte många.
-- Inte mer än att man får ratta som bara sjutton och att bägge drar ohyggligt mycket bränsle.
Top Fuel-bilen slukar inte mindre än 50 liter nitrometan (60 kronor litern!) på de 402 metrarna, medan Funny car förbrukar 25 liter metanol...
Skillnaderna ligger inte minst i utseendet och deras prestanda.
Top Fuel är utrustad med 6 000 hästkrafter och Funny car med "bara" 3 000.
-- De är helt annorlunda att köra. Trycket vid Fuel är något grymt. En engelsk reporter, som testar alla sorters motorsporter, orkade bara med tio meter. Sedan vågade han inte längre.
Ända sedan 1989 har 41-åringen stått på startlinjen sista helgen av juli.
Räkna med att den traditionen håller i sig ett bra tag framöver.
Mikael Kågered är ju lika pålitlig som Kalle Anka på julafton.