Inte bara lockoutade NHL-proffs ska frälsa hockeypubliken när elitserien drar igång om några veckor. MIF Redhawks i Malmö tar Lena Ph, E-type och andra artister till hjälp att fylla läktarna.
Förhoppningen är att de ska tända publiken på höstens hemmamatcher.
MIF Redhawks ska på detta sätt bryta sin nedåtgående publiktrend, skriver Metro Malmö.
I samarbete med ett evenemangsbolag ha klubben bokat artister till 23 av säsongens 25 hemmamatcher.
Målsättningen är att fylla Isstadion många gånger om, säger klubbens marknadschef Magnus Manhem.
Den scen en hockeyarena utgör med sin väldigt täta publikkontakt gör sådana här satsningar möjliga på ett annat sätt än till exempel inom fotbollen, säger Manhem.
Satsningen inleds med E-type som ställer upp när MIF tar emot Mora i hemmapremiären 30 september. Artisterna ska sjunga nationalsången, skriva autografer, sälja skivor och hålla en minikonsert i stadions foajéer under pauserna.
Under hösten ska sedan en rad artister som Boney M, Sarek, Bubbles, Sandra Dahlberg, NG3, Miio, med flera förgylla hockeyn och kanske nå nya "kundgrupper" för sin egen del också.
Ja, det är ett sätt för dem att nå nya fans. De lägger ett par timmar hos oss när de ändå är i regionen, säger Magnus Manhem.
Och för att locka fler barnfamiljer bygger MIF en lekhall där personal ska ta hand om barnen medan far och kanske även mor tittar på ishockey.