Nu gästar Peter Green veckans Sportsnack, som marknadschef för Linköpings FC.

– Jag brinner mer för fotboll, det finns mer obruten mark här än i LHC, säger Green.

Öst medias videointervjuserie Sportsnack har nått avsnitt sju och gäst i veckans program är Peter Green, 56-åring med bred bakgrund i Linköpingsidrotten.

Artikelbild

| Det finns lite plats kvar på kansliet för nya löpsedlar om framgångar för Linköpings FC. LFC:s marknadschef Peter Green är gäst i veckans Sportsnack.

Hela tonåren var Green landsvägscyklist för CK Hymer där han också inledde sin ledargärning.

– Jag älskade cykelsporten och älskade att träna. Än i dag cyklar jag till mycket, både till jobbet och till möten, säger han.

Efter cyklingen blev det fler uppdrag för Green som var ung vice ordförande i Östria Lambohovs fotbollsklubb på 1990-talet och han var också White lions förste ordförande när det begav sig på ståplats i Stångebrohallen på 1980-talet.

Via LHC kom Peter Green in i fotbollsklubben LFC, som säljare. Först genom en gemensam tjänst i LHC/LFC 2014 och med tiden har det bara blivit LFC.

I Sportsnack, som kan ses på corren.se och mvt.se, diskuteras LFC:s spel, läget som serieledare, problemen och möjligheterna för klubben och hur LFC jobbar med sommarens fotbolls-VM. Med mera.

LFC jobbar hårt på att få till en publikfest i hemmamatchen mot Rosengård på måndag, avstampet mot VM.