Som klubbdirektör Carl-Johan StÄlhammar berÀttade för Sporten under tisdagen sÄ har det nu kommit in önskemÄl om att byta tillbaka klubbmÀrke. Till det runda mÀrke med "retro-lejonet" i mitten.
En eventuell omröstning om ett klubbmÀrkesbyte vÀcker föga ovÀntat en del reaktioner. Vi frÄgade fyra supportrar för att ta reda pÄ mer.
Oscar Rundqvist, "Stockholms största LHC-supporter"
â Ja! Motivering? Det Ă€r en no-brainer!
Nils Lindsten, mÄlspruta för BK Ljungsbro och stor LHC-supporter
â Det Ă€r svĂ„rt. Det nuvarande lejonet Ă€r ett varumĂ€rke vi vant oss vid. Samtidigt har jag alltid tyckt att det gamla lejonet tillsammans med en ânygammalâ design pĂ„ tröjorna vore riktigt snyggt. Sen Ă€r det viktigt att det inte blir fiasko likt LFC nĂ€r de valde lejonet frĂ„n Adobe, eller Frölunda nĂ€r de anstĂ€llde en designfirma och det slutade med att klubbmĂ€rket sĂ„g ut som Finnair.
Madelene Karlsson, golfmamma med stort LHC-hjÀrta.
â Jag Ă€lskar den gamla loggan. Den kĂ€nns mer rĂ€tt pĂ„ nĂ„got sĂ€tt och har en snyggare design.
Filip Sehlstedt, klackledare i White Lions.
â Till att börja med tycker jag att det gamla emblemet Ă€r stiligare och renare. Sedan gillar jag nĂ€r man bevarar och Ă€r rĂ€dd om föreningens historia. Personligen Ă€r jag uppvĂ€xt med det nya emblemet. Jag gjorde alltid saker pĂ„ trĂ€slöjd och sĂ„ vidare med det mĂ€rket. De souvenirer jag har hemma, och alla mina hockeyminnen Ă€r med det nya emblemet. Jag Ă€r hyfsat neutral i frĂ„gan men i slutĂ€ndan sĂ€ger jag det gamla!