Det första orosmolnet som tas upp i artikeln om LHC-supportrarnas oro är klubbens låga biljettintäkter.
– Vi vet att vi behöver jobba med det, och vi har ökat biljettintäkterna över tid om man ser till tidigare årsredovisningar. Det finns förstås massor med saker att göra, men sen hänger de intäkterna också ihop med våra sportsliga framgångar på isen. Där ska vi bli bättre, säger Trägårdh.
LHC-basen fortsätter:
– Man ska inte heller glömma att om du tar ett lag som Rögle så fyller de sin arena nästan varje gång. Det skapar ju en stor efterfrågan bland publiken.
Det andra orosmolnet är LHC:s förhållandevis låga sponsorintäkter.
– Vi har en plan för hur vi ska nå en betydligt högre nivå än där vi är idag. Samtidigt så tar det tid och är inget du ändrar över endast en säsong.
Trägårdh pekar också på betydelsen av LHC:s nye klubbdirektör, Carl-Johan Stålhammar.
– Han fick ju jobbet för att han hade alla de kvalitéer som vi efterlyser. Vi behöver en duktig ledare som kan visa vägen, och Carl-Johan har också jobbat med just dessa områden och haft stora framgångar i det.
Därefter handlar supporter-oron om LHC:s höga personalkostnader.
– Det handlar nog mycket om att Health Care tidigare var en stor del av våra anställda. Nu till nästa säsong när vi sålt av Health Care så det kommer det nog inte vara så stor skillnad jämfört med övriga SHL-klubbar.
Slutligen rör sig supporteroron kring de ökade kraven på SHL-klubbarnas egna kapital.
– Där händer det lite saker denna säsong. Dels ska vi nå större framgångar i spelet, dels har vi två av våra ungdomar som skrivit kontrakt med NHL-klubbar. Det sistnämnda gör ju att vi får strax över sex miljoner kronor som går rätt in i det egna kapitalet. Sen inväntar vi också besked från Tillväxtverket angående pandemistödet. Blir det positivt utfall så är det förstås en viktig bonus.
Har ni hört något därifrån?
– Nej. Ingenting än.
Just nu är det semestertider på LHC-kansliet. Om några veckor återsamlas SHL- och SDHL-lagen, och därefter börjar försäsongsmatcherna. En av dessa matcher står ut. Hemma mot Växjö i Saab Arena den 16:e augusti.
– Mycket av jobbet med det här frågorna handlar om att skapa en bättre upplevelse i arenan. Ett första steg där är dessa två träningsmatcher där vi hoppas på mycket folk och att vi kan skapa ett stort hockeyintresse i Linköping redan i augusti, avslutar Trägårdh.