Klart: Han blir LHC:s nya marknadschef

Processen har varit igång länge i jakten på LHC:s nya marknadschef. Nu är det klart att det är Michael Sturehed, 49, som tar rollen.

Foto: Jeppe Gustafsson

ishockey2018-07-11 12:10

Den nya tjänsten som LHC:s marknadschef kom ut för ett bra tag sedan och flera intressenter har sökt. Men nu står det klart att det blir Michael Sturehed som kommer ha ansvaret för helheten i LHC:s marknadsarbete, inkluderande såväl privat- som företagsmarknad, matchevent, varumärket och kommunikation.

– Det känns mycket bra att få Michael till LHC, en välkänd profil i Linköpings näringsliv med god känsla för marknadsarbete och dessutom en dokumenterat duktig ledare, säger LHC:s klubbdirektör Anders Mäki till klubbens hemsida.

Michael har under många år arbetat inom heminredningsbranschen där han under de senaste fem åren verkat som VD och marknadschef för möbel och heminredningskedjan EM Home Interior AB.

– LHC tilldrar sig ett enormt stort intresse lokalt här i Linköping och är dessutom en kraftfull budbärare för staden runt om i Sverige. Det kommer bli mycket spännande och utmanande att vara med och utveckla klubben så att vi kan utmana de allra bästa i Sverige om guldmedaljerna, säger Sturehed själv om sitt nya uppdrag.

Michaels uppgift blir att från ett större perspektiv ha hand om alla hockeyrelaterade intäkter. Rollen ska alltså inte förväxlas med marknads- och försäljningschefens roll.

– Att få tillgång till Michaels breda erfarenhet av marknadsfrågor på ett nationellt plan kommer komplettera den plattform som LHC idag byggt upp i och omkring Linköping, säger Anders Mäki till hemsidan.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!