– Det ska bli väldigt inspirerande och jag ser mycket fram emot att jobba både med elitverksamheten och vår stora ungdomsdel, säger Bornehav.
Bornehav kommer nu senast från ett jobb som brand manager och producent på Schibsted Media Group. Tidigare har han arbetat som reporter på Sportbladet och där innan på Corren.
Nu går alltså flyttlasset till Linköping där han blanda annat vill lyfta LIBK:s arbete med sociala medier.
– Jag tror det är viktigt att vi skapar bra content. Alltså eget innehåll på våra egna kanaler som kan engagera både publiken, våra ungdomar och våra partners.
Bornehav lyfter också fram hur viktigt det är för klubben att värva partners och nya företag som vill stötta klubben.
– Jag har inte full koll, men kan tänka mig att det bara i Linköping finns ungefär elva tusen företag. Vi i Libk har bara avtal med 55 av dem så där finns nog en hel del att göra. Sen tror jag att med fler och bättre avtal så kan vi förbättra förutsättningarna, inte bara för elitlaget, utan även för ungdomarna, säger Bornehav.