Östgötaklubben har Sveriges mest nöjda golfgäster

Ombergs Golf och Resort har de mest nöjda gästerna i golf-Sverige. I alla fall om man får tro betygen från över 5 000 spelare.

Jon Molneklev, verksamhetschef vid Ombergs Golf och Resort, kan se tillbaka på en säsong där gästerna gav anläggningen ett mycket högt betyg.

Jon Molneklev, verksamhetschef vid Ombergs Golf och Resort, kan se tillbaka på en säsong där gästerna gav anläggningen ett mycket högt betyg.

Foto: Peter Calen

Golf2020-11-16 20:00

– Det är ett kvitto på att vi gör någonting riktigt bra här ute, säger Jon Molneklev, verksamhetschef vid anläggningen.

Han konstaterar att årsrapporten från Svenskt golfindex visar att Omberg står sig väldigt bra i konkurrensen och toppar listan över de 46 klubbar som är anslutna. Omberg slutar på förstaplats, före Halmstad GK, Kinds GK, Idrefjällens GK och Katrineholms GK.

– Att ligga i topp på den här listan gör att vi känner oss stolta över det arbete som alla medarbetare lägger ner och den service som vi bjuder gästerna på.

Undersökningen går till så att de anslutna klubbarnas gäster får en enkät som de ombeds fylla i efter avslutat spel. Där efterfrågas betyg på allt från banans kvalité och speltempo till restaurang och service.

Snittbetyget, ett så kallat NPS-värde (Net Promotor Score) för de deltagande klubbarna blev för 2020 blev 47.

Ombergs betyg var 77, tio poäng mer än Halmstad på andra plats.

– Det är ett riktigt bra resultat som vi är mycket nöjda med. Men nu siktar vi högre och kommer slipa på detaljer till nästa år för att komma över 80, säger Jon Molneklev.

Banans kvalité var den enskilda del i undersökningen som fick klart bäst betyg. Däremot hade shopen lägre poäng på både utbud och priser. 

– Vi vet att vi har en bra och utmanande bana av riktigt hög kvalité som vi verkligen värnar om att behålla och utveckla. När det gäller shopen ska vi satsa extra på den till nästa år och utöka den, både i storlek och utbud.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!