– Det blir som vi har vant oss vid de senaste femton månaderna. Det blir en massa handsprit, skyltar och tejper för att få folk att hålla avstånd. Vi kommer att upprepa informationen på alla sätt och vis och vi gör allt vi kan för att undvika trängsel, säger Peter Green, marknadschef i LFC.
Just hur människor rör sig på arenan är en av de mer kritiska punkterna kring att öka publiktaket.
– Vi kommer sätta upp gatupratare och slussa folk så att de ska gå in och ut som vi har tänkt, fortsätter Green, som också menar att en stor del med att coronasäkra matcharrangemanget handlar om utbildning av matchvärdar och funktionärer.
Första matchen för LFC med de nya lättade restriktionerna kan bli en riktig höjdare. 7 juli mot tabelltvåan Häcken, ett lag fyllt av OS-aktuella spelare.
– Den matchen kan locka en hel del folk och jag tror det är positivt att många har börjat sina semestrar. Sen har vi också tidigarelagt matchen så att folk hinner hem i god tid innan EM-semifinalen som är samma kväll.
Peter Green är dock mån om att påpeka att det finns en skillnad mellan dam- och herr-allsvenskan när det kommer till möjligheterna att ta in fler.
– Det många av lagstiftarna ser framför sig är de stora arenorna som Nya Ullevi och Friends arena. Inte ens hälften av de damallsvenska arenorna har plats att ta in 3 000. Så för oss blir den avgörande delen avståndsreglerna. Det sätter gränsen för hur många vi får ta in, avslutar han.