Women's Football Group (WFG) vill få damfotbollen i Sverige att växa. Diskussionen, främst med elitklubbarnas organisation EFD, har pågått ett tag och närmast väntas på klartecken på fotbollens representantskapsmöte.
Vad gäller investerarna är det bara känt att de kommer från Sverige och USA och när Corren träffar mannen bakom, Eric Cohen-Peckham, vill han inte gå in på närmare detaljer.
Men tidigare har pratats om inledningsvis 200 miljoner och ett kontrakt på uppemot 25 år, pengar som ska fördelas bland klubbarna.
– Förhoppningen är en förändring redan till 2025. Vi vill öka resurserna för damallsvenskan och elitettan. Allt finns för att det ska växa snabbare här än någon annanstans i Europa.
– Vad som hänt i andra länder visar att det är möjligt. Titta på USA och titta på England med utsålda arenor och spelare som stora stjärnor. Om herrfotbollen är rock är damfotbollen som pop. Men du måste marknadsföra på rätt sätt och vi vill göra något stort här, säger Eric Cohen-Peckham.
Under ett år har han besökt klubbar i Europa och USA. Målet: att med nya pengar kunna anställa fler, bygga större staber och öka intresset med mer marknadsföring.
– Ta Linköping som är en viktig klubb med höga ambitioner och bra människor. Det finns stora möjligheter, säger Cohen-Peckham.
– Vi gör det så klart inte av enbart välgörenhet, men är passionerade för damfotbollen och ser det på lång sikt. Det finns mycket att göra, men genom att investera kommer damallsvenskan vara mycket större och mycket mer populär om 10, 15 och 20 år.
LFC-basen Maria Hagström gillar idén. Det är ingen nyhet att bland andra Linköping – som nyss avslutade sin sämsta allsvenska säsong – får allt tuffare att konkurrera mot ”dubbelklubbarna”.
– Vi märker hur damfotbollen går framåt i 120. Så ofta får jag frågan om vi inte borde ha ett herrlag för att lösa alla utmaningar, men jag tycker fortfarande att en av styrkorna är att vi kan fokusera på damerna. Kan vi få del av det som Eric och hans team kan erbjuda vore det fantastiskt för oss, säger Hagström.
– Det handlar så klart om pengar, det är den stora delen, men också om en större professionalitet med allt annat. Just nu har vi bara två anställda på kansliet. Det här är nytt, det är annorlunda. Ska vi ta nästa steg måste vi göra något nytt. Jag upplever att alla klubbar är positiva.
– Svensk fotboll kan ibland kännas en aning föråldrad. Men det blir alltmer business och klubbar drivs som företag. Jag vill inte att vi ska tappa bara för att det ska vara som det alltid har varit.