Därför väljer IFK Norrköpings marknadschef att sluta

Marknads- och försäljningschefen Robin Bornehav sa upp sig från IFK Norrköping i fredags. "Jag har blivit erbjuden ett jobb som lockar och passar mig", säger han.

Robin Bornehav.

Robin Bornehav.

Foto: Simon Larsson

Fotboll2020-12-12 16:36

Vi kan lägga ytterligare ett namn på listan över personal som tackar för sig i IFK Norrköping. 

Idrottsskadeterapeuten Dale Reese byter "Peking" mot Helsingborgs IF och Stefan Thordarson som fungerat i en allt-i-allo-roll har flyttat hem till Island. 

Robin Bornehav som varit verksam i föreningen i två och ett halvt år sa upp sig i fredags. 

– Det stämmer. Jag har fått ett nytt jobb som jag börjar på i februari. Det passar bra i tiden för mig, säger Bornehav som bor i Mantorp och kommer att ha sitt nya jobb på Profilservice i Linköping.

Det är ingen schism bakom beslutet att lämna IFK?

– Nej, jag har haft en fantastisk tid i IFK. Att få vara nära sporten och organisationen och ha mandat att kunna påverka det visuella och olika kampanjer – det har varit otroligt kul och lärorikt. Det är unikt att ha jobba med ett varumärke som berör så många. 

Under sin tid i IFK Norrköping var Robin Bornehav hjärnan bakom den nya matchtröjan som plockades fram i samband med Europaspelet 2019. Innan IFK skulle kliva in till matcherna mot irländska St Patrick´s Atheltic. 

En kvalrunda IFK avancerade ifrån men åkte senare ut mot israeliska Hapoel Beer Sheva. 

Baktanken med lanseringen, gul tröja och blå shorts, var att färgerna skulle symbolisera östgötaflaggan.

– Det var vågat men slog väl ut. Det blev ett succékoncept, men det var lite läskigt, erkänner Bornehav om marknadsföringsgreppet. 

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!