– Det är skönt att få ett litet uppehåll och vara hemma nu. Jag laddar batterierna innan det är dags att köra tre race på raken (Imola, Monaco och Barcelona), berättar Beganovic, 19, samtidigt som han plockar fram espressokopparna ur köksskåpet.
Just den här förmiddagen i familjen Beganovic hus i Ullstämma verkar F1-cirkusen långt bort. Dino och flickvännen Elvira Hallqvist ska alldeles strax sätta sig i bilen (en röd Golf) för att åka och se Dinos lillebror (Emir) spela fotboll i MB United.
Elvira berättar att Dinos besök på svensk mark är ganska sällsynta.
– Jag själv bor i Örebro och pluggar. Så en gång i månaden åker jag ner till Italien och hälsar på. Det blir inte så mycket att Dino hinner komma hem hit. Det är ofta fullspäckade dagar, säger hon.
Dino flikar in:
– Men när vi ses på Maranello är vi bra på att göra saker ihop. Det kan vara allt från att äta gott till att åka iväg en sväng. Förra helgen var vi i Milano och umgicks med ett par vänner.
– Sen såg vi på ett Formel 4-race på vägen hem, säger han och ler.
Hur en student i Örebro och en racingstjärna i Italien hittar varandra, känns som en spännande berättelse. Dino och Elvira berättar om kärlekssagan, som började med flera månader av chattande. Första dejten ägde rum vid ett av Dinos besök hemma i Sverige.
– Jag hade precis tagit körkort så jag åkte upp till Örebro. Sen var vi där i bara tio minuter innan vi bestämde oss för att ta bilen till Stockholm och vara där hela kvällen, säger Dino.
Elvira berättar vidare:
– Sen direkt efter vi hade kommit hem från den dejten så ringde du och frågade om du fick komma tillbaka. På den vägen är det.
Det är inte bara utanför racingbanan som det skett stora förändringar för Dino. Även på banan är det en stor skillnad mellan förra säsongens tävlande i Formula Regional, till den här säsongens F3-racing.
Där fortsätter karriären spikrakt uppåt för den store Ferrari-talangen. Efter två körda race står Dino som trea i totalställningen. Målen för den här säsongen, och de kommande, är högt uppsatta – och pekar alla mot en plats i Formel 1-cirkusen.
– I år kör jag F3 och i slutet av säsongen vill jag fightas om mästerskapet. Sedan vill jag köra F2 och där vill jag vara kvar i högst två år innan det är dags att köra F1-bil. Jag vill hela tiden bli bättre och bättre, säger Dino och pokalerna som finns utsprida i hemmet vittnar om den starka tävlingsmentaliteten, det finns fler pokaler än espressomuggar.
En av de allra största utmaningarna handlar om träningstiden i racingbilen. Hur konstigt det än låter, när man är kontrakterad av Ferrari Driver Academy, så är den begränsad.
– Ingen får träna mer än någon annan och vi har egentligen bara två tester per säsong. Vid racen har vi 40 minuter innan kvalet. Det är också väldigt tajt för bilen ska hinna värmas upp och kylas ner. Egentligen är det bara tre "push-varv" innan det är dags för race och att pusha gasen non-stop, säger Dino.
– Det gör att vi spenderar väldigt mycket tid i simulatorn och i gymmet. Nästan all förberedelse sker utanför banan, säger Dino Beganovic och besöket rullar mot sitt slut.
Espressomuggarna plockas bort från soffbordet och snart väntar dagens viktigaste punkt: brorsans fotbollsmatch.