Flera förare – bland andra östgöten Mattias Andersson – slåss om topplatserna i STCC-mästerskapet inför finaltävlingen i Mantorp fredag och lördag. Men för de allra flesta motorfans blir veckoslutets höjdare att Indy 500-vinnaren Marcus Eriksson och Felix Rosenqvist gör comeback på svensk mark och kör i Porsche Carrera cup.
– Jättekul. Sen är det stor risk att ingen av dem vinner när de nu ska köra en annan typ av bil än vad de är vana vid, säger Fredrik Sjöqvist.
Vad kan det ekonomiskt betyda för er?
– Ju fler människor, desto bättre, men jag tror ändå inte att det får så stor påverkan på just det.
Mantorpsbasen vill inte spekulera om några publiksiffror, men bekräftar att intresset nu är "jämförbart med hur det var inför STCC-finalen 2011". Den gången blev det en rysare och häftig avslutning med välkända profiler som Rickard Rydell, Fredrik Ekblom och Janne "Flash" Nilsson.
Den här gången är det dock Porscheklassen som tilldrar sig det största intresset. Åtminstone på förhand.
– Om inget oförutsett inträffar och vi får ruskväder blir det säkert bästa publiknoteringen på över tio år. Vi hoppas på en bra inramning, men jag vill inte nämna några siffror. Det gissas så ofta vilt och skarvas en del när det gäller publiksiffror, säger Fredrik Sjöqvist.
Enligt egna hemsidan uppges publikrekordet för banracing på Mantorp park vara cirka 28 000 åskådare.
Till sist: STCC-ledande Robert Dahlgren får tillbaka sin seger från tävlingen i Skellefteå – på grund av en ej fullständig utredning.