Det handlar om rättigheterna för division 2 och 3 herr samt division 1 dam. NTM gör en jättesatsning tillsammans med fyra av Sveriges lokalmediekoncerner, Mittmedia, Skånska Dagbladet, Stampen och Gota Media.
– Vi ser verkligen fram mot att tillsammans med Svenska Fotbollförbundet utveckla denna produkt och ta den till en ny nivå, säger Nils Olauson, redaktionell chef på NTM i ett pressmeddelande.
Exakt hur många matcher som kommer livesändas under säsongen kommer att presenteras i god tid innan säsongen startar. Men klart är att det kommer bli minst 200 livesända matcher från dessa serier under 2020.
Avtalet gäller över tre säsonger, 2020-2022, och innefattar den exklusiva liverättigheten för samtliga sex serier i division 1 dam, samtliga sex serier i division 2 herr och samtliga tolv serier i division 3 herr. Totalt innefattar rättigheten nästan 3 500 matcher per år.
– Fotbollen engagerar på alla nivåer runt om i landet och det känns oerhört roligt att den här satsningen sker inför säsongen, säger Håkan Sjöstrand, generalsekreterare på Svenska Fotbollförbundet i pressmeddelandet.