Plötsligt fick Rickard Rydell upp farten.
Efter nästan en hel säsong i de trista poängnollornas rike gasade sig svensken på söndagen ända upp på prispallen i ETCC, det europeiska standardvagnsmästerskapet.
Plats: Anderstorp, en av Rydells favoritbanor.
Här finns långa, svepande kurvor där bilens chassi gör stor skillnad, säger Rydell.
Det passar hans Volvo S60.
När det mera handlar om rå kraft och hög toppfart har Volvon inte hängt med.
Därav alla nollorna i poängtabellen.
Enda gången förutom Anderstorp där Rydell undvikit en nolla är Donnington.
Det är ungefär samma bantyp som Anderstorp, säger Rydell. Och snart kommer Estoril. Den passar oss också bra.
På Anderstorp kom svensken sjua i första racet och trea i det andra.
I det första hade vi inte riktigt rätt inställning på bilen. Däcken gick varma - de höll bara första halvan av loppet.
Så långt var svensken på väg mot en plats bland de tre bästa även i det racet. Men sedan drog bil efter bil förbi honom. Rydell kör för ett italienskt Volvostall men hade för Anderstorp fått låna Flash-stallets svenska S60, normalt rattad i STCC av Janne "Flash" Nilsson.
Skillnaden jämfört med den vanliga italienska Volvon är inte stor, tyckte Rydell, men det var en skillnad åt rätt håll.
Nu återgår bilen till STCC, medan Rydell kör vidare med sin italienska S60.
En sådan här säsong i skymundan av resultatlistorna vill han inte vara med om igen.
Nästa säsong måste något hända. Gör Volvo en fabrikssatsning kör jag gärna för dem. Men det finnas andra märken också, säger han.
Det kan också bli DTM, det tyska standardvagnsmästerskapet där bland annat Mattias Ekström kör.
Jag har haft kontakt med ett par stall i DTM, medger Rydell.
I oktober vet han vad det blir, nästa säsong.
Rydell var inte ende svensk i ETCC på Anderstorp. Där fanns blanad andra också Thomas Engström, nia i andra racet med en Honda.
Det kan bli mer ETCC för mig. Vi ska träffas och börja diskutera redan nu i kväll, sade Engström.
De stora vinnarna och förlorarna i ETCC på Anderstorp körde Alfa Romeo. Roberto Colciago vann ett race, Nicola Larini vann det andra.