Fackförbundet Saco kräver att Växjö universitet omedelbart drar tillbaka den nya katalog som ska marknadsföra universitetet.
Dino Viscovi, företrädare för Saco och lärare i media- och kommunikationsvetenskap, säger till Smålandspostens webbredaktion, att produkten är dålig och framför allt ytterst tvivelaktig ur genusperspektiv, eftersom en kvinna i åtsittande kläder och sexig pose, hållande en motorsåg pryder omslaget.
-- Så här marknadsför man inte högre akademisk utbildning. Det påminner mer om dålig reklam från 60-talet, säger Dino Viscovi till tidningen.
Dessutom anser Viscovi att katalogen som ska marknadsföra universitetet på olika mässor bygger på naiva yrkesdrömmar.
-- Katalogen trycker på yrken som toppidrottsman, rockstjärna eller tv-producent. Men nämner inte mycket om de utbildningar som kan ge revisors-jobb eller tjänster som förvaltningschef eller marknadsförare, säger Viscovi till tidningen.