Vadstena Sparbank har landets nöjdaste kunder

Vadstena Sparbank har Sveriges mest nöjda bankkunder både på privat- och företagssidan. Det visar en ny undersökning.

Mikael Engdahl, vd Vadstena Sparbank.

Mikael Engdahl, vd Vadstena Sparbank.

Foto: Katarina Hydén

Vadstena2017-10-02 09:39

Svenskt kvalitetsindex (SKI) har mätt hur nöjda kunderna är med banken och den lokala sparbanken i Vadstena är alltså dubbelvinnare i jämförelse med alla banker i Sverige. Dessutom för andra året i rad.

– Förstaplatsen i landet är ett otroligt fint betyg. Att vi lyckas få bäst kundbetyg ännu en gång är helt fantastiskt! ! Vår långsiktiga satsning på att jobba engagerat med kundfokus ger verkligen resultat. ”Hemligheten” bakom framgången är helt enkelt att lyssna på kunderna och ha kunniga och engagerade medarbetare. Vår lokala närvaro och breda samhällsengagemang har också stor betydelse. Som fristående lokal sparbank har vi inga aktieägare att ta hänsyn till, utan kan fokusera på kunderna fullt ut, säger Mikael Engdahl, vd för Vadstena Sparbank i ett pressmeddelande.

Enligt SKI är det framför allt vissa faktorer som påverkat betyget mest för Vadstena Sparbanks kunder. Man månar om sina kunder, är pålitlig, har ett samhällsengagemang, man får den hjälp man behöver som kund och det är enkel att vara kund hos banken. Sparbanken uppskattas även för sin lokala närvaro och för att den ger tillbaka till bygden där den verkar.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!