November blev en mellanmånad för Saab Automobile.
Försäljningen sjönk med 7,7 procent till 9 143 bilar, men efter årets elva första månader ligger Saab fortfarande på plus 6 procent.
Spanien har i år passerat Tyskland som vår fjärde största marknad efter en ökning med 26 procent från 3 823 till 4 806 bilar, säger presschef Christer Nilsson.
En orsak är bland annat att dieselmotorprogrammet slagit väl ut, en annan att Saab på ett lyckat sätt integrerats i General Motors återförsäljarnät.
I Spanien är 70-80 procent av de bilar som säljs utrustade med dieselmotorer.
Att försäljningen i Tyskland minskat med 8,7 procent till 4 420 bilar är naturligtvis en besvikelse.
Vi borde sälja det dubbla i Tyskland, säger Nilsson.
Förhoppningarna knyts till att en ny ledning ska rycka upp verksamheten.
I USA sjönk försäljningen under november med 19,3 procent till 2 479 bilar.
Där får vi svårt att nå fjolårets helårsresultat på 38 000 bilar. Det kommer snarare att handla om 35 000-36 000.
I Storbritannien noteras en liten ökning efter fjolårets kraftiga uppgång och i Sverige har försäljningen ökat med 27 procent till 22 709 bilar.
Totalt har Saab i år sålt 121 312 bilar jämfört med 114 881 vid samma tid i fjol. Av dem har 81 074 (71 940) sålts i Europa, en ökning med 9 134 bilar eller 13 procent. Minskningen i november skylls bland annat på att en del kontrakt på tjänstebilar försenats.