Det handlar om evenemanget Race4fun som hålls på Mantorp park den 20 oktober. Kompisarna Urban Bjuhr, Mikael Trygg, Martin Thore och Andreas Persson lägger ner åtskilliga timmar på alla förberedelser. Förra året vann de tävlingen så de har lite att försvara.
– Vi lägger nog 40 timmar per person ungefär. Men vi jobbar bäst under press. Det är alltid de sista två veckorna som vi gör det mesta. Ändå säger vi varje år att vi ska vara tidigt ute. Förberedelserna är ganska viktiga. För när man kör en bil hårt i ett dygn så går den sönder, förklarar Urban Bjuhr.
– Så lite tid i depån som möjligt, det siktar vi på, fortsätter Mikael Trygg.
Fast när de här killarna börjar meka så märks det att de har varit med förut. De har blåst ut allt i en 17 år gammal Volvo, satt in skyddsbur och racingstol, extra lysen och andra finesser. Som en kamera bakom föraren eftersom man ska kunna följa loppet under hela tiden. Strålkastaren på höger sida av motorhuven och på taket är bland det viktigaste. Det är gott om högerkurvor och på det här sättet har de koll på den värsta av dem alla.
– "Mjölbykurvan", det är en känd krök efter en lång raksträcka på Mantorp park. Där är det många som åker ut. Ett typiskt rookie-misstag är att sätta extraljusen i fronten på bilen. De sitter inte kvar särskilt länge, säger Martin Thore.
Race4fun är ett lopp som hålls på olika platser i Sverige. Det finns väldigt mycket regler om säkerhet och om bilarnas prestanda.
– Men grundprincipen är att bilen inte får kosta mer än 10 000 kronor och att den ska skrotas direkt efter 24-timmarsloppet, säger Martin Thore.
De har tappat räkningen på hur många gånger de har ställt upp.
– Det blir nog sjunde eller åttonde gången.
Killarna har lagt upp en budget för projektet, och den är mellan 40 000 och 50 000 kronor.
– Vi har många vänner som verkar gilla oss så vi har fått mycket sponsring från olika lokala företag. Nu lägger vi cirka 3 000 kronor per person. Det var betydligt mer i början, säger Mikael Trygg.
Det som lockar är att få köra mycket på en riktig racingbana. Flest varv vinner. På 24 timmar brukar laget komma upp i cirka 650 varv på den tre kilometer långa banan. De bedyrar att det inte är farligt. Men en gång var de illa ute.
– Det blir ju lite trångt ibland, även om det inte är tillåtet att medvetet krocka med någon. Jag åkte ut i kanten och tryckte till vår bil ordentligt. Jag fick åka till sjukhus, och bilen blev som ett "V", men vi lyckades dra ut den igen och jag kunde köra de sista varven, säger Mikael Trygg.
Och så är det en sak till. Varje tävling har ett tema. Den som utsmyckar sin bil bäst vinner 30 varv, vilket kan vara avgörande. Förra året var det halloweentema. I år ser det ut att bli kräftskiva.
– ... så det får väl bli kräftskiva på biltaket. I 150 kilometer i timmen! säger Martin Thore.