Östgötatrafikens biljettköp låg nere

Strax innan 10.30 under onsdagen gick Östgötatrafiken ut med information om störningar på sin hemsida. Det gick bland annat inte att köpa biljett i appen.

Foto: Satu Knape

Östergötland2018-08-08 11:43

På Facebook skrev Östgötatrafiken att: "Just nu har vi störningar i vår internetuppkoppling och det påverkar webbplatsen inklusive webbutiken. Det fungerar att söka resor i appen men inte att köpa biljett i appen."

Inititalt fanns det inte någon information om när problemen skulle vara åtgärdade.

– Det påverkar hemsidan, och via hemsidan når man webbutiken om man ska köpa biljetter eller ladda reskassa, så det fungerar inte, berättade Eva Jylltorp.

Även appens biljettköp drabbades av problemen. Östgötatrafiken gick ut med information till sina förare som uppmanades att vara lite flexibla under tiden som problemen på hemsidan kvarstod.

– Vi får vara lite generösa idag, sade Eva Jylltorp.

Vid 11.15 låg Östgötatrafikens sidan nere helt.

– Vår internetunderleverantör jobbar febrilt med att hitta och åtgärda felet, sade Eva Jylltorp.

Den som har allmänna frågor kan fortfarande ringa kundservice för att få svar. Men även de kommer att vara begränsade av IT-problemen berättade Eva Jylltorp.

– De gör sitt bästa för att hjälpa till, men de kommer ju inte heller åt alla system.

Vid 14.30 på onsdagen fungerade hemsidan igen.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!