Kolla in bilden ovan. Så här kommer det att se ut på utvalda bussar inom kort.
Östgötatrafikens nya kampanj ska få fler män att åka kollektivt. Nu blir vissa platser "reserverade" enbart för pappor. Och när du scannar QR-koden kommer du till en hemsida med hälsningar från barn och ungdomar.
– Jag hoppas att barnen kan uppmuntra och peppa sina pappor och visa hur enkelt det är, säger Anna Runesson, kommunikationschef på Östgötatrafiken.
Anledningen till kampanjen är att statistiken visar att män mer sällan åker kollektivt. Sämst är män i medelåldern.
Enbart 17 procent av männen över 20 år väljer kollektivt, medan siffran för kvinnor är 24 procent.
Bäst på att välja bussen eller spårvagnen är just ungdomarna.
– Så här ser det ut överlag i Sverige. Även i de fall där man har lika stor tillgång till bil väljer fler kvinnor kollektivtrafiken. Det är anmärkningsvärt.
Varför är det så?
– Exakt varför är jag fel person att uttala mig om. Däremot ser man att kvinnor tar större hänsyn till miljön när man väljer färdmedel än vad män gör.
Enligt Anna Runesson väljer 20 procent av östgötarna att åka kollektivt i dag. Målet är att den siffran ska stiga till 32 procent till år 2030.
– För att nå dit måste vi inspirera och motivera fler att välja oss.
Vad händer om de som sitter på platserna inte är pappor då?
– Haha, det går alldeles utmärkt att sitta kvar ändå.
Vad tror du att ni får för reaktioner?
– Jag hoppas att männen vill bevisa att de kan tänka sig att resa kollektivt i större utsträckning, säger Anna Runesson.