Smart fettuppsamling gav segern på Innovation camp

"Fettburken", en uppfinning som samlar upp fett från matlagning, blev den vinnande affärsidén på Innovation camp 2021.

Årets Innovation camp, som fokuserade på att förändra beteendemönster, genomfördes helt digitalt.

Årets Innovation camp, som fokuserade på att förändra beteendemönster, genomfördes helt digitalt.

Foto: Tekniska Verken

Östergötland2021-11-11 22:55

För nionde året i rad arrangerade Tekniska verken Innovation camp i samarbete med Ung företagsamhet i Östergötland. Omkring 60 gymnasieungdomar deltog och den vinnande idén låg elever från Ebersteinska i Norrköping bakom.

"För en genomarbetad affärsplan och en informativ och engagerande presentation, där en restprodukt får göra stor nytta i hushållen. Det finns en tydlig plan från idé till genomförande. Helt enkelt det hållbästaste alternativet", löd motiveringen.

– Det roligaste var att utveckla en idé från start till mål och att det gick hela vägen. Det svåraste var att få till en idé så att den blev attraktiv för kunderna, kommenterade Ellinor Olausson från vinnarlaget.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!