Det här var den elfte Agdagalen som arrangerades av den ideella föreningen MARÖ, Marknadsföreningen i Östergötland. Årets gala lockade 160 gäster till Arbis i Norrköping. Priser delades ut i olika kategorier på galan som är något av Östergötlands svar på den klassiska reklamtävlingen Guldägget.
Årets Marknadsförare i Östergötland blev Byn och Länsförsäkringar för "Sveriges största brandövning". Agda Print vanns av Edit & Björnen för en tapetkatalog för Mr Perswall.
Agda Design gick till Kudos by Paizano för en förpackningsdesign för Monkids. Agda Rörlig bild vanns av Kojan Film och Linköpings kommun för "Där ideér blir verklighet". Agda Digital gick till Tekniska Verken för deras app.
SM-veckan, Pappas pärlor och Stångåstaden fick hederspris. På galan delades det även ut tre hederspriser från MARÖs styrelse: Årets kreatör, Johan Karlgren, Pappas pärlor. Årets evenemang: SM-veckan i Norrköping, Upplev Norrköping. Årets uppdragsgivare, Stångåstaden.