Corren nominerade till Årets Kampanj

Correns annonsavdelning har nominerats till Årets kampanj för "Kundkocken".

Foto:

Östergötland2015-02-06 14:26

Correns "Kundkocken" kan vinna Årets kampanj, en kategori i mediebranschens tävling Årets dagstidning.

Reklamkampanjen var ett samarbete med Ica Signalen i Linköping där man lät olika kända profiler laga mat i korta 24Corren-filmer producerade av NTM-bolaget Teknomedia. Bland annat deltog fotbollsstjärnan Charlotte Rohlin och Fredrik Jonsson, som för övrigt tillredde en squash.

– Det har framför allt varit ett jätteroligt projekt med mycket värme och och hjärta. Ica Signalen har funnits med i alla våra kanaler under kampanjen och vi har fått väldigt god respons, säger Lasse Tomasson, mediesäljare och en idékläckare bakom kampanjen.

Mediehuset Correns försäljningschef Anneli Larsson:

– Nomineringen är ett kvitto på en bra kampanj. Det har varit ett väldigt starkt koncept som fått mycket bra genomslag lokal. Det är extra roligt att de nu uppmärksammas nationellt. Vi kommer att jobba vidare med det.

Huvudägaren på Ica Signalen Torbjörn Flack säger att kampanjen lett till uppmärksamhet.

– Det är något nytt och annorlunda. Vi gör ju inga mätningar på effekterna. Men man hör ju snacket och det har varit positivt. Det är roligt att bli nominerad, även om just det kanske inte påverkar oss så mycket. Nu hoppas vi att Corren vinner!

Corren tävlar mot Svenska dagbladets kampanj "Alla tiders entreprenörer" och Upsala nya tidnings "40-klubben Riksmäklaren". Priset delas ut 5 mars på branschkonferensen MEG i Göteborg.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om