Bilaffärer ger många klagomål

ödeshög2005-01-25 00:00

Reklamationer på fordon är det vanligaste problemet för konsumenterna i Ödeshög. Det framgår av konsument-sekreterare Ingrid Jonassons sammanställning av sina ärenden under 2004. De uppgick totalt till 175. Ödeshögs kommun köper denna tjänst av Motala kommun.

Hon skriver: "År 2003 dominerades reklamationerna av ‘internetskojarnas’ fakturoror. Detta problem minskade 2004 men med en liten topp i september då ett nygammalt företag dök upp på marknaden. Reklamationer på fordon (bilköp och reparationer) har återgått till att ge flest problem tillsammans med datorer och mobiltelefoner."

Är den stora mängden med fordonsreklamationer ett problem som är kopplat till något lokalt företag i Ödeshög?

-- Nej, tack och lov, i så fall skulle vi ha varit tvungna att agera, säger Ingrid Jonasson.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om