De prisas för sin service

Fastighetsbolaget Lundberg vann Kundkristallen på Benchmark Event på Berns i Stockholm på torsdagskvällen.

Jenny Gustavsson, Peter Lundgren och Lisa Lundh på Lundbergs tog emot Kundkristallen  på Benchmark Event på Berns.

Jenny Gustavsson, Peter Lundgren och Lisa Lundh på Lundbergs tog emot Kundkristallen på Benchmark Event på Berns.

Foto: AktivBo

Norrköping2019-02-08 10:22

Bolaget fick ta emot priset i kategorin högsta serviceindex, i klassen "3 000 till 8 999 lägenheter", av AktivBo som arrangerade evenemanget för fjortonde året i rad. AktivBo genomför kundundersökningar åt privata och kommunala fastighetsbolag.

– Jag tror att vi fick priset för att vi har väldigt engagerade medarbetare, som varje dag gör sitt bästa för att våra hyresgäster ska trivas, säger Lisa Lundh, marknads- och kommunikationschef på Fastighets AB L E Lundbergs.

Hon säger att Lundbergs har jobbat medvetet och strukturerat med de här frågorna utifrån en kundundersökning som görs varje år.

– Resultatet använder vi för att hela tiden förbättra oss.

Har ni gjort något speciellt under året?

– Vi finns i tio städer så det skiljer sig åt. Men i undersökningen finns detaljerad information ner på trapphusnivå och det använder vi oss av, säger hon.

Louise Lindh, vd för Lundbergs, är också stolt över priset. Hon säger att det är hela organisationens engagemang och målmedvetenhet som gör att fastighetsbolaget lyckas.

– Våra medarbetare arbetar varje dag hårt med att ge våra hyresgäster en så bra boendeupplevelse som möjligt, och vi vill hela tiden bli bättre, säger hon i ett pressmeddelande.

Samtidigt prisades också kommunala Hyresbostäder med Hederskristallen.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!