Det är som verkstadschef Lars Nilsson berättar att rekond innebär rengöring av bilen, både in- och utvändigt med olika nivåer av typen liten, medium och stor rekonditionering.
– Vi satte upp skylten här i förra veckan. Det här är en kundmottagning som vi tidigare hade för Fordverkstaden. Vi gör nu en nysatsning som innebär att kunden kommer in och kan till exempel få en tvätt på direkten och sitta ner här och vänta på att bilen ska bli färdig.
Man har inte gjort några tillbyggnader utan lokalerna har omstrukturerats med bland annat en uppfräschning av själva rekondhallen.
– Sedan har vi utökat till fyra rekondkillar här varav en är en nyanställning. De var tre från början men för att växa i det här segmentet så har vi utökat. De jobbar precis som vi jobbar i den övriga verksamheten, i det här fallet bilvårdstekniker. Det går att nå dem på telefon och kunden kan bestämma en tid.
Den utökade rekondverksamheten drog igång första veckan på det nya året. Vad Lars Nilsson understryker är synen på kundrelationer.
– De mjuka värdena är jätteviktiga. Det ser vi på teknikerverkstaden här. Man har ju tekniker som en husdoktor kan man säga. Samma kille jobbar med bilen, år efter år och får en personlig relation med kunden. Att kunden kan ringa till samma person om det inträffar något mellan servicetillfällen och så.
Verkstadschef Lars Nilsson berättar att man gjort ytterligare ett par nyanställningar på teknikerverkstaden och förhoppningsvis kommer ett par till att anställas under 2019.