Så ska det bli bättre shopping i centrum

Cityhandeln i Motala engagerar. Nu startas en ny handelsgrupp för att göra shopping i centrum attraktivare.

Ny handelsgrupp. Många ville vara med när Tillväxt Motala kallade till startmöte.

Ny handelsgrupp. Många ville vara med när Tillväxt Motala kallade till startmöte.

Foto: Tillväxt Motala

Motala2017-02-10 12:00

I början av året avvecklades Föreningen Motala Centrum, som har organiserat centrumhandeln under de senaste 20 åren.

I veckan var det dags att kicka igång ett nytt samarbete. På plats fanns över 80 butikschefer och ägare från den lokala centrumhandeln, enligt näringslivsbolaget Tillväxt Motala. Under kickoffen hölls bland annat en workshop för att identifiera aktiviteter och insatser för handelns utveckling.

– Det kan handla om allt från evenemang och andra marknadsföringsinsatser till gemensamt engagemang i olika frågor rörande tillgänglighet och flöden i stan. Det viktigaste är att vi kan hitta insatser som ger nytta för butiker och caféer i city, säger Tillväxt Motalas projektledare Margareta Hagman i ett pressmeddelande.

Den nya handelsgruppen bildas inom ramen för Tillväxt Motala som sedan tidigare driver liknande handelsnätverk, exempelvis Bråstorp family shopping.

– Vi är otroligt glada över det stora engagemang som handlare och caféägare visar, det finns många drivna och duktiga handlare som ser stor nytta i att samarbete och på så sätt öka attraktionskraften för centrum, säger Margareta Hagman.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!