Han är ny marknads- och kommunikationschef på kanalbolaget men har många år i branchen. Uppväxt och bosatt med sin familj i Norrköping. Han har där verkat i reklambranchen.
– Jag har jobbat med varumärken och kommunikation, kampanjer för både regionala och nationella uppdragsgivare, berättar Magnus.
Han har varit vd och delägare i en reklambyrå de senaste sju åren. Hans övriga liv har varit präglat av skidåkning. Att han bor vid Yxbacken i Norrköping verkar inte vara en slump. Där han varit tävlingsledare och hans barn har även tävlat i utförsåkning. Om varför han nu återfinns på AB Göta kanalbolag säger han:
– När man är konsult och jobbar i projekt så går man in och gör en insats och sedan tar företaget över och förvaltar det man gjort. Man får inte alltid se vartåt det leder. Inte så långsiktigt som man skulle önska. Så det skulle vara välgörande att få fokusera på ett varumärke. Driva de frågorna utefter att det är jag som har agendan och äger frågan. Långsiktigt.
Där kan man väl säga att Göta kanal är ett starkt och inarbetat varumärke?
– Det var det jag kände. Har man jobbat med varumärken så är man lite kräsen. Man vill ju jobba med något där man känner en själ med varumärket. Jobba med attityder och nå människors känsla för någonting. Så är det med Göta kanal - vilken potential. Nästan alla vet vad Göta kanal är och det är förknippat med väldigt positiv attityd. Man kanske inte vet hela innehållet så det finns fortfarande en berättelse att göra här.