Motalabo fick rätt mot spelbolag

Motalabon var missnöjd med ett spelabonnemang och anmälde företaget. Nu har han fått rätt.

Spelbolaget rekommenderas betala tillbaka pengar till kunden, som fick räkningar men inga lotter.

Spelbolaget rekommenderas betala tillbaka pengar till kunden, som fick räkningar men inga lotter.

Foto: FREDRIK SANDBERG / TT

Motala2017-01-27 07:30

Allmänna reklamationsnämnden, ARN, har granskat tvisten mellan kunden och spelbolaget, som saknar tillstånd att bedriva lotteriverksamhet i Sverige.

Motalabon blev uppringd av företaget och ska, enligt det inspelade samtalet, ha ingått ett avtal om lottköp.

Själv hävdade han att han inte beställt någonting och sade snabbt upp det påstådda avtalet när den första räkningen dök upp. Under uppsägningstiden på tre månader fick han ytterligare tre fakturor på 778 kronor vardera, men lotterna uteblev.

Eftersom mannen betalade räkningarna men företaget inte levererade lotterna rekommenderar ARN att bolaget betalar tillbaka 2 394 kronor.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!