Det handlar om betydande order värda flera tiotal miljoner kronor som Motala Train har fått. Produktionen sker vid bolagets anläggning i Västerås. Anders Holm, vd för Motala Train AB är nöjd.
– Det är glädjande att vi i konkurrens med andra stora aktörer inom underhållsektorn har fått förtroendet att utföra detta kvalificerade uppdrag. Den totala orderstocken belägger nu våra verkstäder i både Motala och Västerås under hela 2015 och en stor del av 2016, säger han.
Förutom underhåll av Reginatåg pågår ett ombyggnadsprojekt av X11 tåg för AB Transitio och ett ombyggnadsprojekt av Roslagståg för SJ där Motala Train är underleverantör åt Euromaint Rail AB.
– Nu tittar vi framåt och lämnar den ansträngande perioden som vi har haft helt bakom oss, säger Anders Holm.
Motala Train har idag cirka 70 anställda. Företaget levererar kvalificerade tekniska tjänster för järnvägsfordon med inriktning på tre huvudområden: reparationer, underhåll och ombyggnader. Motala Train ingår i Motala Verkstad Group.