Förra våren startade diskussionerna om att göra om den.
– Anledningen var att antalet besökare via mobiltelefoni ökade, säger kommunikationschef Jonathan Rosén.
Den sida som nu presenteras är därför bättre anpassad för både mobiler och surfplattor.
Enligt Jonathan Rosén togs också tidigt beslut om att utgå ifrån användarnas intressen, i första hand.
– Innehållet ska vara mer anpassat för besökaren, säger han.
Det innebär till exempel att händelse- och samhällsnyheter nu hamnar längre ner på sidan medan funktioner som e-tjänster, synpunkter och felanmälan får en mer framträdande plats.
– Att vända fokus har förenklat hela jobbet med vår nya webbplats.
Arbetet med att bygga upp den nya hemsidan har skett tillsammans med kommunens digitala kommunikatör samt ett 30-tal webbredaktörer. Företagen Consid och Cludev har hjälpt till med teknikutvecklingen och nya strategier. För att kunna förbättra funktionen och tillgängligheten har man också tittat på tidigare statistik över användning, ett sätt att få en bild av vad medborgarna vill ha och letar efter.
En utmaning säger Jonathan Rosén har varit, och är delvis fortfarande, att skriva bättre, enklare och kortare texter anpassade för just mobil och surfplatta. Här har medarbetarna fått extra utbildning.
Men även om kommunikationschefen känner sig lugn inför lanseringen poängterar han vikten av att medborgarna lämnar synpunkter på utformning och användning.
– Vi är inte färdiga utan kan fortsätta att utveckla och förenkla för besökarna.