Kommunen gör om sin webbsida

Jonathan Rosén, innehållsansvarig för Motala kommuns hemsida, håller med om att placeringen av tjänsten "Dialog Motala" skulle kunna vara bättre."Det är inte optimalt att ha den så långt ner på sidan", säger han.

Jonathan Rosén, innehållsansvarig för Motala kommuns hemsida.

Jonathan Rosén, innehållsansvarig för Motala kommuns hemsida.

Foto: Motala kommun

Motala2017-02-11 12:00

Enligt Rosén är det bara tre av tio besökare som landar direkt på kommunens startsida. Men han säger att det ändå finns förbättringsåtgärder där man kan utveckla sökmotorerna så att det lättare går att hitta det man söker. Som exempel nämner han att respektive kundtjänsts telefonnummer skulle kunna läggas in under "Dialog Motala", där man i dagsläget endast kan fylla i en enkät med sina synpunkter.

Vill man komma i kontakt med kundtjänst efter kontorstid får man ringa till SOS alarm.

– Är det ett akut problem är det en bra väg att gå, är det mindre akut får man vänta till dagen efter, säger Rosén.

Under mars månad lanserar Motala kommun en ny hemsida.

– Vi håller på att göra om vår webbplats och kommer då bland annat att lyfta fram felanmälan tydligare på vår startsida.

I dag informerar kommunens telefonsvarare om sommarens öppettider i kundtjänst, men inte heller där framkommer viktiga kontaktuppgifter efter kontorstid?

– Där finns det en klar förbättringspotential och det är något vi kan se över på en gång.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!