Margareta Hagman, marknadsansvarig, hoppas att det finns entreprenörer som är sugna på att göra en krogsatsning.
– Nöjeslivet är en viktig beståndsdel eftersom det spiller över på andra verksamheter, säger hon och fortsätter:
– Motala är en växande stad och därför vore det såklart önskvärt att kunna presentera ett fungerande nattklubbsalternativ.
Det finns krögare som tror att besökarna drar till grannkommunerna när det vankas utgång. Vad tror ni?
– Det är svårt att bekräfta att så är fallet … Fast hittar man ingenting att göra på hemmaplan så är det väl logiskt att man åker till andra ställen.
– Det är synd om vi inte kan fånga upp den målgruppen. Det behövs, som alltid, modiga företagare som vågar ta risker.
Vad behöver göras för att man ska komma igång igen?
– Det har ju funnits nattklubbar tidigare så jag är övertygad om att man kan komma igång igen. Det krävs troligen att det kommer in en duktig företagare med fingertoppskänsla.
Samtidigt ser man en start tillväxt på restaurangfronten:
– Det är jättekul med alla nyetableringar. Jag hoppas att det kan fortsätta växa, säger Margareta Hagman.